נזקי מים בבית?? מה חברות הביטוח מסתירות ממך ? 

 

לקוחות יקרים,
בחודשים האחרונים אני נתקל יותר ויותר בשיטות מתחכמות של חברות ביטוח לטיפול בתביעות.

במילים אחרות, לדעתי ולפי תחושתי, בחלק מהמקרים מנהלי מחלקות התביעות מחפשים שיטות איך לצמצם את תשלומי התביעות,

או להימנע בכלל מלשלם  אותן.  

לדוגמא: 
לפני כשנתיים, החלטתי להחליף את הכיסוי הביטוחי לנזקי מים בדירות, משיטת "שרברב חברה"  ל"שרברב פרטי". 

הסיבה בעטיה נעשה שינוי זה, היא איכות שירות שונה לחלוטין,

רמת שירות גבוהה יותר המתבטאת לא רק ביכולתו של המבוטח לבחור את בעל המקצוע שיעבוד אצלו בבית,

אלא לוודא שבעל המקצוע עובד עם ציוד מקצועי, הכולל מצלמות באמצעותן ניתן לאתר את מקור הנזק בתוך הקיר,

ורק אז לבצע את הנדרש מבלי "להפוך חצי בית".     
בהתאם לתנאי הפוליסה, משמעות המילה "שרברב פרטי" היא שהמבוטח מחליט מי מגיע אליו.

לכן, ברוב הנזקים עליהם משרדנו מדווח, אני מציע שיגיע בעל המקצוע כשהוא מצויד במצלמה טרמית ובציוד איתור נוסף,

בהתאם לנסיבות. במקרה כזה, החשבון המתקבל מהשרברב כולל את עלות האיתור ורק אח"כ את העבודה. 

והנה, נתקלנו במקרים בהם חברות הביטוח סרבו לממן את האיתור, בטענה שאין צורך (לעיתים לפני ששמאי בכלל ראה את הנזק), 

או שהם דורשים  להזמין מאתר מטעמם, בנפרד מהשרברב, לטענתם, "איתור אינו חלק מעיסקת השרברב הפרטי".  

אני סבור שהדבר אינו נכון, הטכנולוגיה והציוד הזמינים כיום, כמעט אצל כל שרברב, מאפשר להקטין את הנזק בבית המבוטח.   

נכון, יש מקרים בהם גם הציוד המתוחכם ביותר אינו מסוגל לזהות את הבעיה, ורק אחרי ניסוי וטעיה, כלומר, שבירת קירות, מקור הנזק מאותר. 

אבל לרוב, עם כלים מתוחכמים, ניתן להצביע על מקור הנזק, לבצע תיקון מידי, להימנע מלשבור קירות מיותרים ואף לחסוך כסף. 
לשיטת חלק מחברות הביטוח, עדיף להתחיל עם מקדחת קונגו, להם זה זול יותר!  ולכן, לעיתים, כאשר מוזמן מאתר מטעם הלקוח,

שמאי חברת הביטוח  מזהיר את המבוטח  שלא יחזירו לו את עלות האיתור.  
שיחה זו מתקיימת  לרוב מבלי לעדכן את משרדנו, ולא במקרה.

עצתי ללקוחות משרדי, במקרה נזק מים או בכל אירוע ביטוחי אחר,
בבקשה כל שיחה המגיעה מכל גורם בשם חברת הביטוח, שמאי, שמאי בקר, חוקר, לא חשוב איך הוא מציג עצמו,  

דרשו מאותו נציג להזדהות בשם מלא ומספר טלפון לחזרה! 

אל תמסרו מידע,  הפנו אותו למשרדנו. הצוות במשרד ידע איך לטפל בנושא ואיך לשמור על האינטרס של הלקוח ולטפל הלאה. 

בברכה,   
גיורא קרן וצוות המשרד.


*המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית.

 


בינה נט תקשורת ומחשבים
הפריון 4 אזור תעשייה צפוני  אשדוד
נייד: 050-349-777-5 פקס:153-50-349-777-5
דוא"ל:binaa.net@gmail.com

גיורא קרן סוכנות לביטוח     .      office@giorakeren.co.il       .       04-8621140       .       פקס: 04-8627943       .       חלץ 2, חיפה, מיקוד: 3295010

סוכנות הביטוח גיורא קרן

giora@giorakeren.co.il

 04-8621140

חלץ 2, חיפה, מיקוד:3295010